Trick?

Som jag redan talat om ett par gånger blir Macke utöver ridningen och allt annat tränad i trick. Inget av dessa har jag lärt honom men detta är något jag tycker är väldigt kul och det verkar även som att han gör det, så det kommer vi absolut vidareutveckla och bygga på med fler och fler! Har planerat en långdag i stallet imorgon avsett för detta ändamål så vi snart kan komma igång bättre med det.
Under fotograferingen i lördags fick vi ett par bilder på några få saker av de han lärt sig i alla fall, nämligen...
...puss. Hans favorittrick verkar det som, så oftast när han inte riktigt förstår vad man menar brukar det kunna leda till just en puss eller två.
...plocka upp spö/borste/valfri uppplockningsbar pryl och lämna över det i handen. Så sjukt smart om man t.ex. rider ut och tappar sitt spö på marken och inte har någon större lust att sitta av och knôvla!
...backa mot en. Antingen så här eller genom att man håller i svansen och han följer efter trycket. Båda kan han lika bra.
Brukar ni träna trick lite då och då med era pollar? I så fall, vilka har de lärt sig och vilka är favoritövningarna?
Bilder, Frihetsdressyr och Trick, Macke | |
#1 - - Hanna:

min häst kan buga och håller på att lära in han spansk skritt:p

#2 - - ella:

Heej, vilken fin häst du har=) min ponny kan puss men vill gärna lära henne fler om du har några tips på trix som är lätta att lära så skriv gärna dom=) kram

Upp