Macke ✖ 6/9-14. SUPERPASS ✩

På grund av att det är så himla mycket i skolan just nu kommer uppdateringen att bli lite sämre än vad den borde vara. Ska försöka skriva så ofta jag har tid och även göra några tidsinställda. Men då typ alla läsare försvann med den roligare av oss två är det även svårt att få inspiration, då jag inte har någon som helst aning om vad ni vill läsa mer om. SÅ SKRIV DET TACK.
Var i alla fall hos Macke igår. Hade ju planerat att gå med honom i skogen och sedan träna trick men då det aldrig blir som jag planerat så red jag istället.... Och det gick helt sjukt galet bra!! Jag red med barbackapaden och tog hackamoret istället för crossundret idag, då det alltid gått lite sisådär de gånger jag ridit med crossundret. Och han var så sjukt fin med hacket, helt sjukt! Kommer absolut rida med det oftare.
Vi red till paddocken igår igen och denna gången testade han mig inte lika mycket heller, vet inte om hacket utgjorde den största skillnaden eller om vår kommunikation blivit lite bättre eller vad det nu kan vara, men det spelar egentligen inte så värst stor roll. Bara det funkar är jag glad!
   Under själva ridpasset hade jag väl inte så mycket mål med träningen utan jag ville mest lära mig själv hur jag skulle inverka med sits, tyngpunkt, skänkel och hand för att han ska förstå mig så bra som möjligt. Och nu, jämfört med alla tidigare pass kändes det verkligen som att allt släppte och det gick så sjukt bra att...åh jag vet inte! Han bar upp sig så sjukt fint under hela passet i både högre och lägre samlingar och förstod typ 98% av mina hjälper. Öppnorna satt fint, och slutorna likaså. Även de förvända slutorna och sluta på diagonalen gick så himla bra och vänsterslutorna som jag hade svårt sist att få fram var det inga som helst problem med nu, satt typ och skrattade under hela passet för jag var så himla glad, haha! Det enda som kunde varit bättre är väl min sits i hans ökade-längda-travhäst-trav utan sadel och sligbyglar...men, man kan inte få allt ;-)
Igår kom han fram gnäggandes åt mig i hagen för andra gången, världens finaste kille ♥️
Macke | |
#1 - - Caroline:

Nej det är ju du som är den fantastiska, jag har följt bloggen bara för din skull! Älskar din hästhantering och är så himla nyfiken om att lära mig och inspireras av dig och din häst :) <3

#2 - - Tina:

Ni passar fint ihop. Kul att det gick bättre på hacket. På onsdag får du testa stången. Då ska du få rida med tummen och pekfingret. Det räcker!!

Upp