Macke ✖ 3/9-14... Lååååååång dag

Tänkte först och främst framföra en liten ursäkt om mitt galet dåliga bloggande och uppdaterande men vi kan ju låtsas som att jag kommer bättra mig (vilket jag faktiskt kommer sådeså
I alla fall har jag äntligen kommit hem, sett dagens dos av livets syre aka Sons of Anarchy (vars sista säsong förövrigt har premiär om mindre än en vecka vet inte om jag är lycklig eller gråter blod) och till sist satt mig vid datorn för att ta tag lite i bloggen efter denna helt fullspäckade men samtidigt väldigt bra dag.
   Jag slutade vid 12:40 idag istället för 14:10, som jag annars brukar göra på onsdagar. Tänkte fara till stallet direkt så jag kunde ta en riktigt lång tur ut i skogen med Mackis i detta☼vädret(åh) utan att behöva stressa, men då mor min bönade och bad om att få följa med blev jag tvungen att ändra lite på mina planer.
   Medan jag väntade på att hon skulle bli klar med några ärenden bestämde jag mig för att ringa Petra som kom över en stund under hennes håltimme, vilket var jättemysigt! Vi satt ute på min balkong (tillsammans med typ arton miljoner plantor och växter vi absolut inte kunde låta bli att bära ut), drack te och lyssnade på Arctic Monkeys. Svårbräckt kombo det där alltså!
☽ ☾
☽ 
Efter ett tag kom i alla fall mamma och vi begav oss iväg mot stallet (utan Petra heh). Dock blev det inte alls så mycket tid över som jag trodde, utan efter att ha gjort alla stallsysslor, hämtat honom från hagen och satt på boots på alla hovar hade det gått typ tre timmar (fråga inte hur).
(...och apropå boots tyckte jag de var så överdrivet söta när de hängde på tork efter att jag spolat rent dem att jag inte hade hjärta att o-fota dem)

Så, på grund av denna lilla... fördröjnig ;-) skrittade jag ut en relativt kortis istället för långtur, ca fyrtio minuter kanske, med mor min som trogen följeslagare. Men det var riktigt mysigt faktiskt, vädret var ju helt perfekt för en uteritt och Macke skötte sig riktigt bra så fort vi kommit iväg en bit från stallet och det inte var riktigt lika kul att testa den stackars Heddans gränser längre.
Ridbyxor kändes för mainstream så det blev shorts
Avslutade sedan (som vanligt...) med att ta av tränset i gräsvolten och träna på vår kommunikation lite samt några trick. Han blev riktigt avspänd och nöjd, så det kändes ju skönt att jag (förhoppningsvis) gjorde något rätt i alla fall!
   Påbörjade kommandot "tass" (att han lyfter på en fot (ja, fot) när jag pekar på den och säger "tass") men hann inte riktigt avsluta då godiset tog slut och jag var för lat för att hämta nytt. Så nya tag igen på lördag!
Runt sex-halv sjutiden samlades alla med hästar inackorderade (+jag) till ett stallmöte (som varade till typ niovilket förklarar dagens frånvaro från bloggen) och planerade för ett par veckors tid framåt om saker som t.ex. in- och utsläpp, vem som har vilken dag, osv, så det inte finns några frågetecken runt det. Skönt!
sist men inte minst ville iaf macke säga att ni kan mata honom eller dö
Upp