Macke ✖ 20/9-14 & 21/9-14

Var hos Macke både igår och idag, även fast jag bara fixade mat och mockade och sådant idag (samt gosade lite, såklart ;-) ) Igår, däremot, fortsatte jag lite på samma spår som sist jag var där (i tisdags). Då var ju första gången jag testade på galoppentillsammans med honom, vilket gick helt okej, han tog fattningen kanske två gånger och höll den inte alls länge. Hade inga jätteförväntningar över gårdagens pass heller och hade inte ens planerat att galoppa heller, men han kändes så himla pigg och taggad så varför inte liksom.
   Jag tog fattningen från trav ur ett hörn mot långsidan. Han förstod direkt vad jag ville och tog den superfint! Jag fortsatte ett tag på samma sätt och alla fattningar satt som en smäck, så jag provade även att ta dem på volt samt på kortsidan. Och han tog dem direkt!!!
   Sedan, när jag tyckte det kunde räcka tyckte inte han det utan ville bara galoppera meeer..! För det var ju faktiskt jääättekul Heddaaa, varför gör vi inte detta hela tiiideeeen...?
Blev i alla fall så sjukt glad över passet och allt, så efteråt tror jag det var någon som var mycket nöjd med allt beröm och snask. Duktigaste killen!
Macke | |
#1 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

sv; men exaaakt! så himla underbart :)

Åh vad kul att han samarbetade så bra! Älskar det bettlösa tränset <3 <3

#2 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

sv, ja det förstår jag att signalerna blir lite "luddiga", men om du lär honom att du rider med kroppen, alltså styr genom skänklarna etc så kommer han lyssna på allt :)

#3 - - Caroline:

Åh vad härligt för er! Så underbart när det märks hur kul dom tycker att det är. :D

Svar: Åh tack! <3 ja, bästa som finns!
Hedda Sahlén

#4 - - Angelica:

Vilken fin blogg & framförallt header! Kul att hitta hit:)

#5 - - Karin:

Hejsan.
Vad roligt du och Macke verkar ha tillsammans.
Lycka till i fortsättningen.

Upp