Macke ✖ 16/9-14

Idag var både jag och Marike, Mackes andra medryttare, i stallet och red lektion för Tina (Mackes ägare). Hade aldrig träffat Marike innan idag men hon verkade supertrevlig så det känns som att vi är ett bra litet Macke-gäng ändå ;-)
Vi red till paddocken igen och växlade lite mellan att rida och titta på den andre. Tycker det är så himla bra att se andra rida också (på samma häst alltså). Så sjukt många saker man inte alls tänker som man ser när den andre rider!
   Macke var i alla fall på ett bra humör idag! Han kändes faktiskt himla mjuk och samarbetsvillig och gick riktigt fint under merparten av ridpasset. Slutorna har blivit bättre och även öppnorna som jag, förhoppningsvis, äntligen börjar komma på hur de funkar. ;-)
   Idag var även första gången vi fick testa på galopp! Galoppskänkeln och har väl inte riktigt fastnat helt hos Macke, och då jag aldrig testat att galoppera på honom innan idag hade jag väl inga större förväntningar. Han har ju dessutom blivit tränad för trav (dock ej startat något löp), lille S53152, så det sitter väl i ryggmärgen att inte börja galoppa, alls
   Hur som helst gick det faktiskt ganska bra! I början förstod han inte alls vad jag menade utan ville bara springa fort, fort, kul tyckte travhästen! Men, så fort jag slutade tänka för mycket (alltid det jag gör mest fel) tog han fattningen och for iväg i ett par språng. Så det var jättekul, blev så glad, hihi! Förhoppningsvis går det ännu bättre nästa gång och jag tror verkligen han kommer bli helt vass på detta efter lite träning. Mer lättlärd och arbetsvillig häst får man nog leta efter!
Kurser, Träningar och Lektioner, Macke | |
#1 - - Caroline:

Blev så glad när jag såg att du äntligen skrivit ett inlägg om macke igen, yippi! Visste inte att han också var travis, vad kul. :)
De är ju väldigt olika, Turbo tar galoppen helst och travar-travar aldrig så det kommer nog tillslut det med.

Upp