Pollar, hovar och åsiktsinlägg

Hej igen gott folk! Ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande men det händer så mycket just nu och saknar helt och hållet inspiration för att blogga (varför jag skulle bli EXTRA glad om ni kunde slänga in en liten kommentar HÄR och berätta vad ni vill läsa mer om ). 
Imorgon blir det dock bättre med uppdateringen (jag lovar minst tre inlägg, annars får ni slå mig) då jag ska ut till Macke efter skolan. Hovvårdaren som verkar honom kommer vid halv sex, så innan dess hade jag tänkt få lite kvalitetstid med honom! Har som plan att först kolla så han kan acceptera alla enkla vardagssaker jag ber honom om (så som att låta mig borsta/klappa honom överallt, lyfta hovarna, etc.) och sedan gå ut i den mini-mini-gräspaddocken som finns utanför och fortsätta lite med ungefär samma saker vi tränade på sist, alltså basgrejer som är guld värda nu när vi håller på och lär känna varandra. Tänkte även avsluta med att rida lite, men kommer inte köra hårt eller kräva någonting av honom nu, då:
1 han håller på att sättas igång efter att ha stått ett tag pga. olika anledningar
2 jag vill att han ska börja med en positiv och lugn bild av mig och inte få känslan av att jag är någon han inte känner som bara kommer och ska tvinga honom till en massa saker och situationer han kanske känner sig otrygg i
 
en bra låt 
Något annat ni kan se fram emot är ett längre åsiktsinlägg som kommer komma ut under veckan (ska tänka ut något riktigt bra så det händer någonting på denna bloggen hehe), so be patient! ✩
Övrigt Hästrelaterat | |
Upp