Macke ✖ 30/8-14 (+ en hel del bilder)

Igår var ju då jag och Madde ute hos Macke, där Madde även (som ni nog inte missat) fotade lite (host typ fem-sexhundra bilder host). Vilket minst sagt behövdes! Så nu har vi i alla fall en header där faktiskt Macke och inte Sara är med, även fast denna också är tillfällig. △
Vi for till stallet vid tiotiden och gjorde alla stallsysslorna och sådant innan vi hämtade honom ur hagen. 
Söten 
Efter typ en timmes kraftansträngningar och ett tärt tålamod från min sida insåg den vilda mustangen att det kanske var dags att pallra sig ner från hagen 
När vi gullat klart satt jag upp och så red vi iväg till en gruspaddock en bit bort. Tyvärr började det regna precis när vi gick (så varning för blöt häst och Hedda på bilderna). 
När vi kommit dit, i alla fall, hade Mackes ägare en liten lektion för mig, vilket var bra då jag ehum är lite ovan inom det akademiska och nu innan jag hittat knapparna kan det ju behövas med lite extra vägledning. Det vi tränade på igår var mest för mig för att lära mig hur jag skulle inverka med kroppen och sitsen, vad som påverkade vad osv. I början var jag helt ute och cyklade (skyller på att jag är ovan men vi alla vet att det inte är hela sanningen) men mot slutet gick det bättre. Lyckades få honom lite mer avslappnad, och fick en hel del saker att tänka på som jag kommer träna på tills det sitter och jag förstår hur han fungerar och tills jag vet hur jag kan samverka med honom på bästa sätt.
Bilderna blev jättebra, dock inte motivet alla gånger så de bilderna ni får se nu är absolut inte hur det såg ut hela tiden (men vi kan ju låtsas) 
Den sista är nog min absoluta favoritbild från ridningen. Han tar verkligen i med bakbenen och kliver långt in under sig, mot tyngdpunkten. Han hänger sig inte i handen (vilket han inte gör annars heller, men ändå) och placerar huvudet där han själv känner att det passar och är bekvämast. Sådana här fina samlingar hoppas jag få se mer av!
När vi kände oss mer eller mindre nöjda begav vi oss hem till stallet där vi tog några porträttbilder...
...som ju blev jättefina!
Efter önskat antal portättbilder tog jag av utrustningen och bara sprang runt och busade med honom i gräsvolten. Finns seriöst inget bättre än att bara springa runt och larva sig, helt kravlöst 

Har även en hel del fler bilder på lager, men de får sparas till en annan gång. △
#1 - - Caroline:

Vilken otroligt fin häst, älskar bläsen! <3

Upp