Lagsi 17&18

Såhär ser det ut ungefär varje gång jag försöker få en fin bild. Lagsi står så snällt, den lille fotogenikern, medan Macke (som då och då triggar igång Bello), tja...



...men en, EN lyckades jag få som de alla blev fina på!
Coola Team Torresta-killarna!
x
Igår var jag i alla fall i stallet tillsammans med Elice. Var där i säkert 8 timmar, varav 7 av dessa förmodligen gick ut på att äta glass och utföra diverse stallpyssel, och bara lära känna Lagsi bättre. Testade bland annat ett fleectäcke, reflexridtäcke, barbackasadel och ett bettlöst huvudlag som jag fick (tack ännu en gång Tina och Elice! ❤️) till Lagsi då det varken passade på Bello eller Macke, men var lagom stort på Lagsi - vilken tur (så min plånbok klarar sig denna månaden ut också...)!
Utöver det bestämde vi oss även att rida ut, eller rättare sagt Elice bestämde sig för att rida ut på Bello medan jag promenerade med Lagsi. Vi var inte ute så länge då det var supervarmt, jag hade migrän och råkade kliva rätt ut i ett hav av brännässlor så mina ben domnade bort (tack Elice för att du valde en så bra väg....inte!!!!). Sedan bestämde vi oss dock för att gå in i skogen en stund, och det var otroligt härligt! Både Bello, Lagsi och jag (hehe) fick lyfta ordentligt på benen över alla stockar och stenar, så det var nog jättebra träning för farbror Lagsi. Både han och jag tyckte det var fantastiskt kul att traska runt där och jag  lät honom även gå stundvis med grimskaftet runt halsen vilket gick jättebra! Han följde med när vi gick och stannade när vi stannade. Skulle aldrig våga ha honom helt lös (och framförallt inte utan hästsällskap!) ännu, innan vi lärt känna varandra, men det var kul att han inte stack ifrån oss så fort han fick chansen i alla fall. ;)
x
Här nedanför är lite bilder från skogspromenaden. Observera våra hästars snygga barfotaspår!

Min lille sagohäst!

x
Idag var jag inte riktigt lika länge i stallet, men nästan. Det var gräsligt varmt idag så Lagsi fick vila (inte för att en promenad är så värst jobbigt dock) och vi mätte istället hur lång anläggningsytan på hans rygg var samt vinklarna vid manken och vid flanken, så jag ska ha något att utgå från när jag köper mig en sadel. Nu har jag inte så speciellt mycket att lägga sadeln på, så det blir spännande att se vad jag hittar för någonting. Är nämligen på jakt efter en bomlös sadel, gärna iberisk men annars dressyr, som måste vara snygg och passa bra på hästar med korta ryggar och gärna ha flyttbara bossor samt ej kosta en förmögenhet (ha lycka till)...
Nu vet jag åtminstone vad jag har att utgå från. Sedan får vi allt se hur väl resten flyter på...

Allmänt, Bilder, Lagsi, Shopping/Vill Ha, Övrigt Hästrelaterat | |
Upp