27 Augusti, del 1 ridbanan

Red Ivan idag på ridbanan och ängen medans pappa fotade. Ivan har varit finare, stuntals så bjöd han på fint men annars så var han rätt stretig när det gällde högre form. Körde igenom LA:1 programet idag också och det gick helt ok, jag måste verkligen få till min sits bättre igen annars så var det även här ok. Hela ridpasset i sig fick en ok stämpel, gick varken bra eller dåligt.
Han brallade till två gånger under hela ridpasset, mer än vanligt haha. Ena gången var under en galoppökning, han taggar till som sjutton och vet exakt vad han ska göra, då blir även jag taggad och ger honom en något för stark skänkel så han flög iväg i något liknande bockning/bakutspark, jaja glädje finns det fullt av i denna röding.
Andra gången var på ängen och det var något han reagerade på som var på marken så han hoppade upp i luften och svängde medans och stack iväg några steg i landningen. Trodde att jag skulle flyga av där några sekunder, synd att pappa missade men han fick med denna snyggingen på bild↓
Bild tagen precis när jag lyckas komma ned i sadeln igen, no hate ma friends
| |
Upp